Tüketici Haklarımızsa Söke Söke Alırız!...

on 5.11.2009
Geçen gün yayınladığım Best Fm ana haberlerinden ve onun bir bölümünden bahsetmiştim. Bir Şikayetim Var adlı köşesinden... O günden sonra tüketici haklarıyla ilgili daha detaylı bir yazmayı düşündüm ve tüketicilerin sorunlarına çözümler arayan internet siteleri aramaya başladım. Fazla uzaklara gitmeme gerek kalmadan hemen aradığım konu hakkında iki tane site buldum. Tabi her zamanki gibi bu siteleri yazının sonunda sizinle paylaşacağım.



Onun öncesinde sizlere şu adresi paylaşmak istiyorum:

www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=266

bu sayfa T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'na ait resmi internet sitesinde tüketicilerin haklarını hangi şekilde nerede arayabileceklerini anlatıyor. Ayrıca başvurulacak yerler için dilekçe vs. gerekiyorsa internet sitesi üzerinden temin etmenizi sağlıyor.
Bir de bende bildiğim kadarıyla sizleri maddeler halinde bilgilendirmek istiyorum:
  1. Aldığınız bir ürünün faturasını asla atmayın,
  2. Aldığınız ürün fatura tarihinden 1 ay sonra arızalanırsa(Kullanıcı hatası dışında) kesinlikle ürünün yenisiyle değişim hakkınız bulunmaktadır.
  3. Garantisi bulunan ürününüz 1 yıl içinde üç defa aynı sorunla servise giderse ve onarımdan geçirilirse kesinlikle ürününüzün değişim hakkı bulunmaktadır.
  4. Aynı şekilde garantili ürününüz 1 yıl içinde servise beş defa her ne sebepten olursa olsun gönderilip onarımdan geçirilirse kesinlikle değişim hakkınız bulunmaktadır.
  5. Eğer ürününüzde kullanımınız kaynaklı bir arıza oluşmuşsa(kırık, çatlak vs.) ürününüz garanti kapsamında işlem görmez.
Son olarak kullanıcıların aldığı ürünlerle ilgili sıkıntılarını paylaştığı ve sorunun muhattapları ile çözüm arayışına girebildiği iki ayrı site:

www.sikayetim.com

www.sikayetvar.com

0 yorum:

Yorum Gönder