20 TL'ye Bir Yıl Boyunca Müze Gezin

on 5.11.2009
Çok fazla müze ziyareti yapılmayan tarihi ülkemizde T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'de bulunan bütün müzelere giriş için bir proje geliştirdi. Projenin adı Müzekart... Elime bu konu hakkında bir broşür geçti. Broşürde Müzekart'ın tanımı aynen aşağıdaki şekilde yapılıyor:


"Müzekart Nedir?

Türkiye'nin müze müze gezdiren tek kartı Müzekart, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı tüm müze ve ören yerlerinde geçerlidir. Sadece 20 TL ile alınan Müzekart, bir yıl boyunca, dünyaca ünlü eserlerin sergilendiği 300'ü aşkın müze ve ören yerlerine sınırsız ziyaret olanağı sağlar. Müzekart alın, dilediğiniz zaman, dilediğiniz kadar müzeyi gezin, gezin, gezin..."

Türkiye'nin uzun yıllar boyunca çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yaptığı zaten kalıplaşmış bir cümle haline gelmiştir ve herkes tarafından da iyi bilinmiştir. Ülke insanın kendi ve diğer uygarlıkların kültürlerini tanıması açısından güzel bir hizmet. Fakat bu hizmetten önce bütün müzeleri bir tanıtmak gerekiyor. Çünkü broşürün arka yüzünde bütün illerde bulunan müzeler yazılmış. Ben yaşadığım yer olan İstanbul'daki müzelerin listesine bir bakıyorum da yalnızca medyatik bir kaç müzeden başka hiçbir müzeyi daha önce duymadım ve yerlerini dahi bilmiyorum. Yani müzekarttan önce müzeler hakkında genel bir bilgi verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Örneğin; Müzekart için bir internet sitesi açılmış fakat siteye girdiğinizde direk Müzekart'ın satışı ile ilgili bir sayfa karşılıyor bizi bundan başka da hiçbir şey yer almıyor.

Yine de Müzekart'ı edinmek isteyen varsa;

www.muzekart.com

Telefon:(0312) 444 6893(MÜZE)

2 yorum:

deepman dedi ki...

Evet bu haberi ben de görmüştüm çok akıllıca...

KaliteBlog dedi ki...

Aslında güzel bir hizmet ama yazıda da belirttiğim gibi kullanımının artması için müzeler tanıtılmalı ya da yeni müzeler oluşturulabilir. Mesala teknolojik gelişmelerin ilk evrelerindeki materyallerden oluşan bir müze açılabilir. İlk kullanılan cep telefonları, bilgisayarlar vs. gibi.

Yorum Gönder