Ağ Ürünleri Deyince

on 5.14.2010
Türkiye'de teknolojik ürün pazarı konusunda sayılı firma mevcut. Bunlardan en önemlilerinden bir tanesi de Bimeks... Geçen hafta cuma günü ihtiyaçtan dolayı Rj 45 Jack Pensesi almaya Metrocity Alışveriş Merkezindeki Bimeks mağazasına gittim.

Teknoloji Bimeks - Kaliteli Blog

Film de tam burada kopuyor zaten. Metrocity'nin en alt katında yer alan Bimeks'e girdikten sonra Network(Ağ) Ürünleri'nin bulunduğu reyonu aramaya başladım. Derken zamanım kısıtlı olduğu için reyon görevlisi bir arkadaşa Ağ Ürünleri'ne ait reyonların nerede bulunduğu sordum. Verdiği cevapla beynimden vurulmuşa dönmüştüm. İlk başta sorum karşısında şaşıran arkadaş; "Ağ... Balık..." gibi bir cevap vermişti. Daha sonra Network deyince ne demek istediğimi nihayet anlamıştı.

Şimdi bu olaya gülelim mi, ağlayalım mı? Ama eleştirilmesi gereken bazı noktalar var:

1. Öncelikle bir teknoloji mağazası olması nedeniyle ilk akla gelecek şeyin balık ağı olmaması gerek, Türkiye'deki teknoloji pazarının deyim yerindeyse daha kırk fırın ekmek yemesi lazım,

2. Bir de işin Türkçe boyutu var. Teknoloji ahalisi teknik konularda genelde terimlerin Türkçe karşılığı yerine İngilizce'sini telaffuz etmeyi tercih ediyorlar. Buradaki amaç nedir? Onu da anlamak güç...

Böyle garip bir olayın sonunda aradığını buldun mu diye merak edenler olacaktır; aradığım penseyi de bulamadım.

0 yorum:

Yorum Gönder